Deivs Patens - KĀ VEIDOT MĀRKETINGU
Izdošanas gads: 2009
Lappušu skaits: 262
Izdevniecība: LID
Praktisks reklāmas, sabiedrisko attiecību, tiešā un tiešsaites mārketinga ceļvedis.
Lieliem uzņēmumiem ir mārketinga nodaļas, kurās strādā augsti kvalificēti speciālisti, taču maziem uzņēmumiem nākas tikt galā pašu spēkiem ar tiem resursiem, kas tiem ir pieejami. Autors dalās ar savu ilgo pieredzi mārketinga veidošanā mazos uzņēmumos. Grāmata sniedz praktiskus padomus, kā:veikt tirgus izpēti, noteikt cenu, izveidot iedarbīgu reklāmu, rakstīt pārdošanas vēstules, izveidot savu mājas lapu un pārdot internetā, izveidot izstādes stendu, un daudzus citus darbā noderīgus ieteikumus.
PAR GRĀMATU:Lieliem uzņēmumiem ir mārketinga nodaļas, kurās strādā augsti kvalificēti speciālisti, taču maziem uzņēmumiem nākas tikt galā pašu spēkiem ar tiem resursiem, kas tiem ir pieejami. Autors dalās ar savu ilgo pieredzi mārketinga veidošanā mazos uzņēmumos. Grāmata sniedz praktiskus padomus, kā:veikt tirgus izpēti, noteikt cenu, izveidot iedarbīgu reklāmu, rakstīt pārdošanas vēstules, izveidot savu mājas lapu un pārdot internetā, izveidot izstādes stendu, un daudzus citus darbā noderīgus ieteikumus.
GRĀMATAS SATURS:
Ievads
1. nodaļa. Kas ir mārketings?
2. nodaļa. Tirgus pētījumi
3. nodaļa. Internets
4. nodaļa. Reklāma
5. nodaļa. Tiešās atbildes mārketings
6. nodaļa. Sabiedriskās attiecības
7. nodaļa. Pārdošana un pārdošanas veicināšana
8. nodaļa. Izstādes un skates
9. nodaļa. Eksporta uzsākšana
10. nodaļa. Jaunie produkti: inovācijas, patenti, licencēšana un noformējums
PAR AUTORU:Deivs Patens (Dave Patten) vada savu mārketinga konsultāciju aģentūru. Viņam ir vairāk nekā trīsdesmit gadu praktiska mārketinga un finanšu pieredze.
12 mārketinga zelta likumi:
1. Nosakiet savu tirgus mērķauditoriju.
2. Kur ir brīvās tirgus nišas?
3 .Kur tajās ir izaugsme un peļņa?
4. Izpētiet vajadzības un noformulējiet ieguvumus.
5. Vienmēr atbildiet uz jautājumu: kas tajā visā ir domāts man?
6. Kā jūs varat atšķirt savu produktu vai pakalpojumu no citiem?
7. Ko jūs vēl varat pārdot un kam vēl ir nepieciešama jūsu produkcija?
8. Pieskatiet savu klientu.
9. Visu laiku esiet profesionāls.
10. Plānojiet savus mērķus.
11. Domājiet!
12. Un veidojiet savu uzņēmējdarbību jautru – dzīve neatkārtojas.
Konkurences cīņā mazie uzņēmumi parasti nevar kā lielās kompānijas paļauties uz lielu mārketinga nodaļu darbu, tāpēc tiem nākas tirgu iekarot pašu spēkiem.
Grāmatas autors Deivs Patens daudzus gadus palīdzējis risināt mārketinga jautājumus tieši mazajiem uzņēmumiem. Viņa grāmata dod praktiskus padomus, kā pētīt tirgu, noteikt cenu, izveidot efektīvu reklāmu vai atraktīvu izstādes stendu, rakstīt pārdošanas vēstules, izveidot savu mājaslapu un pārdot preces un pakalpojumus internetā u.c.Konkrēti kontakti un norādes doti arī tiem, kuri apsver biznesa iespējas tieši Lielbritānijā, kur jau darbojas daudz speciālistu no Latvijas.
Atziņas no jaunās grāmatas:
Ja tu nemainies, tā ir nepārprotama zīme drīzai izmiršanai.
Lai panāktu ievērojamu apgrozījumu, nelieciet visas kārtis tikai uz jauno interneta vietni, jo tas vienkārši ir viens no (noderīgiem) mārketinga rīkiem.
Padomājiet par pēdējā laika veiksmīgākajiem piemēriem biznesā – Virgin, Apple, Dyson. Šie uzņēmumi ir balstījušies uz mārketingu un izmantojuši inovatīvu pieeju. Tā vietā, lai pieturētos pie vecām metodēm, tie ir meklējuši jaunas tehnoloģijas, veidus, izvirzot klientu vajadzības priekšplānā. Tie burtiski ir dzinušies pakaļ tirgus iespējām, nevis gaidījuši , kad klienti paši atnāks pie viņiem, lai pirktu kaut ko, kas tiem jau pieder.
Ja vairākas firmas pārdod vienu un to pašu produktu, tad vienīgais, ar ko tās cita no citas var atšķirties, ir teicama, lieliska klientu apkalpošana.
Daudzas lielās organizācijas cilvēkiem vairāk saistās ar anonīmu personu, un tas vienkārši sadusmo lielāko daļu no mums. Un te slēpjas mazo uzņēmumu iespējas.
http://www.lid.lv/lv/katalogs/get/shopcat/48/shopprod/927
http://www.jr.lv/lv/veikals/prece/?shop_id=302047
http://valtersunrapa.lv/grnams/?l=lv&page=bookcatalog&id=143138&s=0
http://www.lgramata.lv/lbook/info.php?id=15241